نقد

مروری بر Unravel

مروری بر Unravel

همانطوری که عروسک ۸ اینچی من از یک نخ پنبه ای اویزان شده و به سمت ستون کناری تاب می خورد افکار سریع من روی خوب بودن او و سالم بودنش متمرکز نبودند.من در عوض در حال غلبه کردن به حس دلتنگی ام بودم. یک نکته ی مشتاقانه درمورد صداهای کنار دریا وجود دارد که همیشه به نظر می اید که خاطرات کودکی ام را به یادم می اورند.خاطره یکی از خاصیت های حل کردنی Unravel است. من فردی نیستم که با دیدن کیسه های پلاستیکی شناور ضعیف شوم اما در نتیجه ی این ۸ ساعت ماجراجویی، چیزی که در باره ی گذشته ام می دیدیم مرا تحت تاثیر قرار می داد. پیام ان یک واقعیت کامل نشده است که با وجود ساده بودنش قدرتمند است.

تفکرات عمدی، Unravel سعی می کند که خاطراتی که در اقیانوس ذهنتان غوطه ور شده را پاک کند.انهایی که سرگرمتان کرده اند و انهایی که هنوزهم ازارتان می دهند.و همچنین خاطراتی که هر دو این ویژگی ها را دارند.و از شما می خواهند که دوباره در ان موقعیت ها قرار بگیرید.اسان نیست، نه، اما موثر است.

او این کار را با نگاه کردن به داستان گذشته خودش انجام میدهد.در تصاویری از ان گذشته و در میان احساسات و خاطراتی که شما می بینید احتمالا به انها مربوط هستید.

1

پس از این مرحله ی کنار دریا.مرحله بعد از ظهر در باغ پشتی.سفری سرد به مرحله ی چوب ها. یک زیراکس مساوی از زندگی شما وجود ندارد و نیازی هم به وجود ان نیست.Unravel بیشتر شبیه به یک بوی خوش است که به یاد می اورید اما نمی توانید مکان و زمان خاصی را به ان نسبت دهید.خاطراتی که مرور می شوند، غیر دقیق هستند و هنوز هم تلخ می باشند.

درغیر این صورت، Unravel حداقل از نظر مکانیکی یک پازل استاندارد منطقی است. Yorny، قهرمان تصادفی ما از پنبه ساخته شده و در این پازل نقش دارد.اما اگر شما درباره سادگی Unravel کنجکاو هستید و میخواهید که مغز خود و بازتاب های درونیتان را تست کنید،این بازی ممکن است سرد و بی روح و غیر تماشایی به نظر برسد.این یک گواهی و یا یک N++ نیست.

در روشی مشابه با نقاشی های قصر Mario64  ، هزاران مرحله Unravel با تصاویری قاب شده ظاهر می شوند و اطراف خانه های خانم های مسن را پر می کنند.جایی که طراحی اصلی Nintendo شما را به دنیای فانتزی Goomba ها و Chainchop ها سوق می دهد.در اینجا هر تصویر شما را به جایی می فرستد که به نظر می رسد زمان و مکانی باشد که انها اتفاق افتاده اند.

یک جایی در میان پس زمینه های این ۱۲منظره ای وجود دارند که در انها شما موضوع هر عکس را پیدا خواهید کرد.اگر زندگی واقعی شما را با خاطرات خوشحال کننده به ذوق اورد،شما خود را در برخی از ان تصاویر خواهید دید و این بسیار کمک خواهد کرد.

ااگر درمورد Unravel کنجکاو هستید و می خواهید که مغزتان و بازتاب های درونیتان را تست کنید این بازی ممکن است جامد و غیر تماشایی به نظر برسد.فیزیک دانها درباره شما می گویند:لطفا غروب خود را با سعی کردن به اینکه به اهداف مرجله اهمیت دهید خراب نکنید.در پایان هر مرحله،Yarny یک نشان بافته شده را جمع اوری می کند.زمان بازگشت به خانه ی خانم های مسن در زمان حال،انها را در جای خای محموعه های قدیمی قرار میدهد.بنابراین ان را با عکس هایی با خاطرات مختلف مشهور می کند .Schrodinger احترام زیادی قایل است.

اینکه شما چگونه به خط پایان هرمرحله دست پیدا میکنید نکته ی اصلی است.Yarny قدش به اندازه ی یک جام شراب است و قطعا ضعیف تر و شکننده تر هم هست و این همان اشکالاتی است که چالش یک یک چیزی را به سادگی راه رفتن در طول یک باغ گسترش می دهد.او کاملا بی استفاده است چون نه می تواند شنا کند و نه حرف بزند و یا هرکار دیگری انجام دهد.او هیچ کدام از خاصیت ها و ویژگی های Mario را ندارد.همانطور که داخل هر مرحله پیچ می خورد، بدنش از هم باز می شود.به این معنا که اگر مسافت خیلی طولانی راه برود کوچکتر و کوچکتر می شود تا به یک نقطه تبدیل شود.توپ های پنبه در هر مرحله جمع اوری می شوند.باید با دقت جمع اوری شوند تا بدن Yarny را مجددا بسازند.در برخی مراسم شما نیاز است که رد او را گم کنیدو دنباله ان را ساده کنید تا برخی چیز ها را فراموش کرده و انها را رها کنید.

اما نقطه ضعف  Yarny قدرتش نیز هست.طناب هایی از بازو های او مانند مرد عنکبوتی اویزان شده که به او کمک می کند که از سخره ها بالا برود و از درخت ها اویزان شود و در اطراف چاله هایی که از اب باران درست شده اند تاب بخورد.برای راحت تر بودن ،هر مرحله چوب هایی دارد که Yarny بتواند طناب هایش را به انها وصل کند و محدوده ای از تجهیزات با پل های ساخته شده از طناب را خلق کند.

2

اگر زمانی تصمیم گرفتید که سفر های Guliver را بخوانید خواهید دانست که نمایش دنیای Unravel خیلی ابتکار سختی است.اجرا بسیار موثر است و همانطور که در میان سطوح چوبی و پر گرد و غبار و در باغ زیر کشت پرسه می زنید، این دقت بی عیب و نقص را همراه با جزییات نشان می دهد.در واقع چیز های کوچک هستند که شما را برنده می سازند.همانند تخته چوب های باد کرده و یا اینکه چگونه رنگ نرده ها ترک برداشت و مانند پوست شکننده شد.

بیشتر جادوی Unravel بستگی به پازل ان در راه حل های انها دارد و اینکه چگونه با هر روزی مرتبط هستند.بنابرین یک قوطی له شده از کولا ، یک مرحله ی اسان، یک شاخه ی افتاده از درخت یک چاره موقت و یک وسیله ی ماهی گیری به یک قایق نجات اظطراری تبدیل می شوند.همچنین یک سطل که از ان غافل شده اید می تواند یک وسیله ی ضروری محسوب شوداین تصور ذهن را به سمت موانع سخت می برد.انبوهی از علف های هرز که مانند درختان بی حس هستند.کشتار کلاغ ها به یک عبور وحشت اور تبدیل می شود و مزرعه ی موشهای صحرایی تبدیل به بدترین کابوستان خواهد شد.

باعث تاسف است که پازل به این استاندارد نمی رسد.جدا از چند استثنا به یاد ماندنی، مکانیز های Unravel بسیار ابتدایی هستند و بسیاری از Conundrum ها به انتها نمی رسند.راه حل هایی می توانند با مشاهده ی راحتی محیط اطرافتان جمع اوری شوند.این چالش ها توسط اطمایش هایی به مشکل برمی خورند.برداشت من این بود که از مرحله پنچم به بعد چالش ها خلاقیت خود را از دست می دهند.Unravel همچنین در افشا کردن مشکلات خود بسیار خوب است. مخصوصا به خاطر اینکه بیشتر مراحل کمی بیشتر از انچه که باید طول می کشند.

گاهی اوقات Unravel با قوانین خودش هم بازی نمی شود.برای مثال طول طناب شما زمانی که بازی نیاز دارد کمتر از انچه که باید کشیده می شود و یا حتی چیز غیر قابل پیش بینی دیگرفاصله ایست که باید بپیمایید قبل از اینکه قوایتان تقلیل یابد و یا زمانی که طناب های پرسرعت در حال ساختن پل ها هستند.زمانی این اتقاق می افتد که بازی تصمیم بگیرد.گاهی اوقات خطوط بدون هیچ دلیلی محدود می شوند و Unravel از شما می خواهد که خودتان این مشکلات را به گونه ای دیگر حل کنید.

3

بخشش باعث شده که Unravel به قوانین فیزیک با دقت علمی زیادی پایبند نباشد و خیلی برایش جذاب نباشد.اما برای یک بازی با Conundrum فیزیکی در هسته اش نیاز دارد که حداقل به قوانین پایبند بماند.

به اندازه ی کافی Unravel را بازی کنید.اما یک بی اعتمادی قابل توجهی میان شما و بازی به وجود خواهد امد که بسیار ازار دهنده است.با وجود شکاف بین روابط شما با Unravel، با این حال باز هم خیره و مجذوب زیبایی های ان خواهید شد.جزییات بسیاری وجود دارد.جهان تبعیدی Unravel پر است از مناظر و چشم انداز هایی که همه با کیفیت بسیار عالی قابل مشاهده هستند.مانند خاطره ای با ویژگی های به یاد ماندنی و تمام و کمال.طراحی صدا هم به همین اندازه تاثیر گذار است.ویژگی های Unravel که یک کلمه هم صحبت نمی کند و به جای ان تعداد زیادی روایت در روز ترک صدا حمل می کند.درد و غمی که Celtic folk به شما میبخشد و شما را تحریک میکند.این لحن های بالا و پایین موسیقی برای این داستان هیجانی ایده ال هستند.افسانه ی یک عروسک که به زندگی برگشته و خاطرات گذشته خود را مرور می کند.

صدا ها و مناظر فوق العاده به این زودی ها از خاطرات شما گذر نمیکنند.اما انها در طول بازی قابل دسترس هستند.این همه ی چیزیست که من تمایل دارد که احساس کنم.از صمیم قلب زیبا، اما نه به اندازه کافی قدرتمند.

هاست سیتی
برای دیدگاه ها کلیک کنید

جوابی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین مطالب

بالا